pondelok 8. apríla 2013

Věk magie - Čas zkázy



Orig. název: Magier Dämmerung - Gegen die Zeit
Autor: Bernd Perplies
Počet stran: 395
Díl: 2
Žánr: sci.fi, dobrodružné

Hodnocení: +8/10









Anotace (Fragment)

Rovnováha magie byla narušena. Svět nyní stojí nepatrný krok před záhubou... 
Mladý novinář Jonathan byl proti své vůli vtažen do konfliktu dvou frakcí mocných kouzelníků a musí bojovat za svou záchranu. Události jsou natolik znepokojující, že svou pozornost k Londýnu obrací i svatá inkvizice v Římě. Prazdroj magie v troskách Atlantidy musí být uzavřen. Podaří se závod s časem vyhrát a odvrátit tak jistý konec lidstva? 

Druhý díl napínavé trilogie.

                                                                                                                                                                     

  Když se nyní, při psaní této recenze, pozastavuji nad tím, co mě vlastně na této knize zaujalo a proč jsem si ji objednal k napsání recenze, myslím, že hlavním důvodem byl název edice, Věk magie, a také obálka, jenž je v duchu začínající techniky, a záhadně vypadajícího lemu s několika symboly. Mimochodem, když jsem již napsal tak dlouhé souvětí, musím zmínit, že autor si v této činnosti doslova libuje.
  Magie mne vždy nějakým způsobem přitahovala a podněcovala ve mně vzrušení. Kniha má slovo magie přímo v názvu série, což ji vnuklo do mého hledáčku, ale to vyplývá i z informace v prvním odstavci.
  Abych se přiznal, nevěděl jsem, do čeho se vůbec pouštím. Anotaci ani recenzi jsem totiž nečetl - někdy takto činím proto, abych byl v naprosté nevědomosti a vše zjišťoval během čtení samotného příběhu. Ano, je to lehce riskantní, ale pokud je kniha nadprůměrnou a odhalí své kouzlo, stojí to doopravdy za to. Věk magie, s podtitulem Čas zkázy, je přímo takovým to případem. Ani nevíte, jak rád jsem za to, že jsem požádal o zaslání recenzního výtisku.

  Píše se rok 1897 a lidstvu hrozí nebezpečí. Prazdroj magie, jenž byl před tisíci lety zapečetěn, je znovu otevřen. Surová magie se nezadržitelně žene do všech koutů světa a oživlé sochy či mrtvá zvířata jsou jen pouhým začátkem. Svou příležitost začínají pociťovat bohové a nebezpečná stvoření, jež v dávných časech na planetě sídlila. Chtějí zpět a lidstvo sesadit z pomyslného trůnu.
  Za vším stojí První lordmág Řádu Stříbrného kruhu v Anglii, Victor Mordred Wellington. Muž způsobil doslovný chaos, když sesadil bývalého Prvního lordmága Alberta Dunholma a ujal se kormidla nad celým řádem. Ti, jenž nesouhlasili s jeho násilným nástupem byli zajati, nebo zabiti. Objevila se však i část těch, která v tom všem viděla pozitivní začátek něčeho nového a na lordmága Wellingtona hledí s nepopsatelným respektem a obdivem. Vždyť právě on může za znovu otevření Prazdroje. Navíc je obdařen ohromnou mocí a je možná nejmocnějším žijícím mágem světa.
  I když se možná zdá, že má zcela vyhráno a jeho plán na vypuštění starodávné a mocné magie nemůže nic zastavit, není tomu tak. Stoupenci bývalého lordmága Dunholma jsou odhodláni nastávající nebezpečí zastavit. V jejich řadách se vyskytují i kouzelníci nadprůměrně zkušení, jenž se se svými magickými znalostmi umí ohánět s naprostou ladností. Ve svých rukou navíc vlastní i jednu eso, jenž se později ukáže jako neoddělitelná součást boje o budoucnost. Ještě, než se však jejich odboj dá do pohybu, musí překonat magické zábrany a dostat se pryč z uvěznění v podkroví.

  S odpečetěným prazdrojem je obeznámen i okolní kouzelnický svět a není proto divu, že na sebe nenechá čekat blízký soused Anglie, Francie. ta posílá svou agentku-kouzelnici do Londýna, středu řádu, s cílem zjistit, co se v tomto místě přesně děje a jak vypadá aktuální mocenské rozdělení, včetně situace s Prazdrojem magie.
  Čas nezadržitelně plyne a budoucnost lidstva mohou zachránit jen ti, jenž znají pravdu a jsou odhodláni bojovat proti nepříteli. Cesty jsou nevyzpytatelné a neodkrytá tajemství doprovázejí obě dvě strany. Každá ze stran též vlastní velmi významné zbraně, na svou dobu až absurdně neobvyklé. Boj o budoucí dění nabírá na obrátkách a ti, jenž jsou seznámeni s okolnostmi, nebudou poklidně spát do doby, kdy jedna ze stran vyhraje a určí tak světové dění.

                                                                                                                                                                       


  Příběh Bernda mne velice zaujal. Samotná myšlenka vsunutí děje na konec 19. století je úžasná. Amosféra a prostředí starého Londýna je více než-li přitažlivé. Mluva, způsoby, architektura, myšlení... To století se mi doopravdy líbí. Problémy s přenesením do příběhu nenastaly ani jednou, což poukazuje na zkušenost a talent autora. Dokáže čtenáře zaujat natolik, že po přesunutí pohledu k hodinám žasne, jak hladce a rychle čas plyne. Tou nahrává i skutečnosti, že jsem knihu přečetl asi jen na pouhá čtyři sezení. To se u mě tak často nestává.

  Charaktery v příběhu, ach ano, v těch jsem si liboval. Zejména jedna dodávala rozhovorům a situacím na spádu. Snad jen Holmes dokáže myslet ve smrtelném nebezpečí na kvalitní whisky a ukradnout ji nepříteli ze stolu. Navíc si ke konci příběhu začíná rozumět s mužem, s nímž tvoří skvělou dvojici. Ve třetím díle budou nepochybně tyto dvě postavy skvělou počtenou pro zasmání.
  Postav je zde samozřejmě více. Snad každá by si zasloužila zmínit. To však nepovažuji za nějak moc důležité. Stačí, co jsem napsal výše - liboval jsem si v nich.
  Pokud jste již tuto knihu četli, co říkáte na tento obrázek Jonathana? Já jsem si jej představoval téměř shodně.

  Druhý díl ze série Věk magie hodnotím velmi kladnou osmičkou, tudíž +8/10. Nemohu se dočkat třetího dílu, kde vše vyvrcholí. A také postav, samozřejmě!




Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára